Fabuła : [ by pTURKEYq ]

ENGLISH

Kojada - Otyfen the king’s degenerate daughter - had possession of valuable treasures of Asia. He granted the family huge respect but Kojada didn’t appreciate it. He felt she was beautiful yet she wasn’t satisfied - she was mentally evil, tricky, cruel and envious. It was her aim to quickly deprive her father of his power in the kingdom and intercept his property. However, her devious plan, “a Pearl”, is built upon serving Gods’ prison as well as the worst creatures of world. After twenty years of breathing hatred, she decided to take over power of the kingdom. Kojada’s intention was to pilfer the prison’s precious bounty. She didn’t want to take on the task personally. She ordered the royal treasurer to throw open the vault, promising him instead her virginity. Rapt with the princess’ beauty the man agreed. When Kojada got what she had dreamt about throughout her life, her partner reminded her about his payment, but Kojada killed him before he could enjoy the fruits of his labor. She wrapped his body in a carpet and she gave it her father. Then she ran away from the kingdom. Otyfen went wild and ordered his serf to seek his daughter. They did not succeed in finding her. When Kojada celebrated her fiftieth year she, with reason of the king’s death, became the queen. She ordered her serf to build the “Pearl of Kojada”. She threw in to dungeons members of her family who began protesting then. She abdicated wielding an empty kingdom and she hid in an unknown place. She left only hints about her temples and four keys to her hideout, having hope that someone worthy would find it and take over her power.

Lara Croft, for recreation, goes to Cambodia where she’s encountered the backpack of archeologist Albert Bruel. Inside the backpack she finds a key and a notebook. She learns all about the history of the Pearl of Kojada and that Albert planned to challenge the last desire of the queen. Now the adventure begins. Retrieval of three remaining keys is our aim and conquest of information about the hideout of Kojada. But Lara isn’t the only one interested in this deep secret. Albert’s great grandchild, wants to acquire the “Pearl” power. And it will be at any cost as he tries to disturb us in “Penetrating Tombs”.

 

POLSKI

Kojada wyrodna córka Otyfena. Króla, który posiadał najcenniejsze skarby Azji. Darzył rodzinę ogromnym szacunkiem jednak Kojada nie odwzajemniała jego uczuć… była piękna, lecz nie zrównoważona psychicznie, zła, podstępna, okrutna i zawistna. Jej celem było jak najszybsze pozbawienie ojca władzy w królestwie i przejęcie jego majątku. Jednak najbardziej zależało jej na ,,Perle”, planie budowli, która służy do więzienia Bogów oraz najstraszniejszych kreatur świata. Po dwudziestu latach pawania nienawiścią postanowiła przejąć władzę nad królestwem. Zamiarem Kojady było wykradnięcie drogocennych zarysów przeklętego wiezienia. Nie zrobiła tego osobiście, rozkazała królewskiemu skarbnikowi udostępnić jej drogę do skarbca obiecując mu ofiarowanie swojego dziedzictwa. Mężczyzna oczarowany urodą księżniczki zgodził się. Gdy Kojada dostała to o czym marzyła przez całe swoje życie nabyty wspólnik upomniał się o zapłatę lecz ona z zimna krwią zamordowała go kluczami do swoich komnat a jego ciało owinęła dywanem i ofiarowała swojemu ojcu, następnie uciekła z królestwa. Otyfen wściekł się i rozkazał szukać córki. Nie udało mu się jej odnaleźć. Gdy Kojada skończyła pięćdziesiąt lat posiadając wiedzę o skradzionym magicznym artefakcie z powodu śmierci króla objęła panowanie nad Azją. Rozkazała swoim podwładnym zbudować na jej dłoni ,,Perłę Kojady” następnie uwięziła członków swojej Boskiej rodziny, którzy byli odpowiedzialni za dobrobyt ludu, którzy zaczęli protestować przeciwko władzy królowej. Rozwścieczona wtrąciła ich do lochów. Władając pustym królestwem abdykowała i ukryła się w nieznanym dotychczas miejscu pozostawiając jedynie wskazówki w swoich Świątyniach oraz cztery klucze do jej kryjówki mając nadzieję, że kiedyś znajdzie się ktoś kto będzie na tyle odpowiedzialny by przejąć po niej władzę.

Lara Croft w celach rekreacyjnych wyruszyła do Kambodży gdzie przypadkowo napotyka się na plecak pewnego archeologa Alberta Bruela, w którym znajduje pierwszy klucz oraz jego notatnik z 1938r. Dowiaduje się z niego całej historii ,,Perły Kojady” również, że postanowił on kontynuować ostatnie pragnienie królowej. Rozpoczyna się przygoda. Naszym celem jest odnalezienie trzech pozostałych kluczy i zdobycie informacji na temat kryjówki Kojady. Jednak Lara nie jedyna zamierza zgłębić tę tajemnicę. Prawnuk Alberta (?-prawnuk), który zamierza posiąść moc ,,Perły” i będzie za wszelką cenę starał się przeszkodzić nam w ,,Penetrowaniu Grobowców”

 

About Level :

pTURKEYq

Moje lokacje zainspirowane zostały niesamowitym Angkor Wat. Starałem się stworzyć klimat znany nam dobrze z trzeciej części serii ,,Adventures of Lara Croft” oraz pierwszego, otwierającego levelu ,,The Last Revelation”. Wygląd pomieszczeń odbiega od oryginalnych budowli, ale nie bez przyczyny.

 

Rozgrywka rozpoczyna się w lesie gdzieś na obrzeżach Angkor Wat. Lara wybiera się tam wyłącznie w celach rekreacyjnych i poznawczych. Przypadkowo odkrywa zapomniane miasto, do którego nikt nie ma wstępu i skrywa ważna tajemnicę. Podczas penetrowania zostaje zaatakowana przez zamieszkałych tam tubylców. Nie tolerują oni obcych i nie mają względem nich dobrych zamiarów. Nie dając bohaterce czasu na wyjaśnienia jedynym wyjściem z sytuacji jest ich likwidacja. Zadaniem Lary jest odnajdywanie kluczy i przełączników by dalej kontynuować przygodę. Zaintrygowana ogromnym potencjałem ruin zamieszała się w dużą intrygę. Została również zaskoczona spotykając najemników niewiadomego pochodzenia i przyczyny ich wynajęcia. Nie wyjaśniają zamiarów ich pracodawcy i nie informują o jakichkolwiek trudnościach związanych z jego spotkaniem. Dostajemy możliwość odkrycia tajemnicy tego miejsca i co jest natarczywie poszukiwane.

 

Przeciwnicy występujący w Indii to między innymi:
małpy (robią krzywdę po ówczesnym ich zaatakowaniu),
węże
tygrysy bengalskie,
buddyści,
najemnicy (również robią krzywdę po ówczesnym ich zaatakowaniu),

 

Peet

Tworząc lokacje moich poziomów inspirowałem się ruinami Uxmalu. Pomysły czerpałem ze zdjęć na których wzorowali się twórcy Tomb Raider Underworld, aby w pewnym stopniu realistycznie odtworzyć klimat, pobrałem ponad 100MB zdjęć. Mnóstwo czasu poświęciłem teksturom, aby jak najbardziej oddawały klimat ruin Jukatanu.

Akcja zaczyna się na obrzeżach dżungli. Lara przesiadując w jeepie, za pomocą mapy satelitarnej szuka drogi do świątyń.

 

Skupiłem się bardziej na akcji, więc ruiny zostały oblężone przez najemników. Podczas rozgrywki towarzyszy nam podkład muzyczny, pozwalający wczuć się w daną sytuację. Deszcz i błyskawice dodają charakteru.

Wrogów jakich możemy spotkać to miedzy innymi: uzbrojeni najemnicy, pająki, węże lub jaszczury, czarne pantery.

 

Maati

Po eksploracji Meksykańskich świątyń Lara udaje się na tajemniczą, egzotyczna wyspę gdzieś na Oceanie spokojnym. Na naszej drodze staną chordy dzikich tygrysów, ryb czy prehistorycznych jaszczurów. Oczywiście napotkamy również inne przeciwności losu jak np. spadające na nas bloki skalne, pułapki zastawione przez starożytnych budowniczych, głębokie urwiska czy sporadyczni najemnicy naszego wroga. Nie zabraknie również akrobacji na pokaźnych wysokościach czy „czasówek”. Głównymi założeniami podczas budowy leveli na Wyspach Słońca są potężne lokacje i ciekawy, rozbudowany gameplay. Przed nami cztery levele połączone między sobą portalami:


Start of Exploration:

Początek wyprawy, Lara eksploruje wybrzeża egzotycznej wyspy i wpół zatopione świątynie.


Shangri-La Pathfinder:

Tajemnicza okolica, lewitujące skały i panna Croft w strugach deszczu badająca stare zabudowania w poszukiwaniu drogi do kolejnego kryształu który umożliwi nam dotarcie do klucza.


Underground Kingdom:

Potężna jaskinia, jezioro, deszcz, dzikie zwierzęta, tajemnicze zabudowania, akrobacje na pokaźnych wysokościach i nasza pani archeolog. Czy podoła tym wyzwaniom?

 

Na dzisiejszą chwilę ukończone są trzy na cztery poziomy. Czy Larze uda się odzyskać kolejny klucz? Czy podoła? Czy rozwiąże tajemnicę okrutnej królowej Kojady? To już zależy od Ciebie!

O kolejnym levelu już wkrótce !

 

Maax87

Akcja rozgrywa się w surowym klimacie Mongolii. Lara zagłębia się do wnętrza starożytnej świątyni Etugen Eke w poszukiwaniu jednego z czterech artefaktów otwierającego tajemnicę Perły Kojady.

 

Przed przystąpieniem do tworzenia leveli przeglądnąłem wiele zdjęć związanych z krajobrazem, architekturą i przedmiotami, które można zobaczyć w Mongolii. Chciałem jednak połączyć to wszystko z motywami z Tomb Raidera Anniversary. Tekstury są utrzymane w jednolitej gamie kolorystycznej - myślę, że w połączeniu z oświetleniem będzie to dawać dość surowy i mroczny klimat z poczuciem wyobcowania. W levelach znajduje się sporo różnych zagadek, chcociaż bardziej postawiłem na eksplorację.

 

Levele :

pTURKEYq - Cambodia

lvl - Came from forest - 99%
lvl - Thanks God for the Rain - 95%
lvl - That's what I found - 80%

 

Peet - Mexico

lvl - Forgotten ruins of Uxmal - 95%
lvl - Underground temple - 25%

 

Maati - Island of Sun
lvl - Lost Paradise - 100%
lvl - Stranger in a Strange Land - 100%
lvl - The Descent - 100%
lvl - Forgotten Village - 100%
lvl - Underground Village - 100%
lvl - Catacombs - 100%
lvl - The Last Key - 100%

 

Maax87 - Mongolia
lvl - Mongolia Mountains - 100%
lvl - Temple of Etugen Eke - 95%

 

Maati - Antarctica

lvl - The Beginning of the End - Antarctica - 100%

lvl - The Whole Truth - 50%

 

cutscenes: - 30%

lara animations: - 30%


NEW Screenshots: pTURKEYq / Peet / Maati / Maax87

 Pearl of Kojada

 

projekt

anulowany

HOME <<

 Preview TR: PoK :

watch on laraslevelbase.org

 

The next TRLE Highlights :

watch on laraslevelbase.org

Video - Pearl of Kojada :

trailer Pearl of Kojada (2)

trailer Pearl of Kojada

gameplay Pearl of Kojada

gameplay 2 Pearl of Kojada

making of Pearl of Kojada

making of Pearl of Kojada II

Plants: image 1 0f 4 thumb Plants: image 1 0f 4 thumb Plants: image 1 0f 4 thumb Plants: image 1 0f 4 thumb Plants: image 1 0f 4 thumb Plants: image 1 0f 4 thumb Plants: image 1 0f 4 thumb Plants: image 1 0f 4 thumb Plants: image 1 0f 4 thumb Plants: image 1 0f 4 thumb Plants: image 1 0f 4 thumb Plants: image 1 0f 4 thumb Plants: image 1 0f 4 thumb Plants: image 1 0f 4 thumb Plants: image 1 0f 4 thumb Plants: image 1 0f 4 thumb Plants: image 1 0f 4 thumb Plants: image 1 0f 4 thumb Plants: image 1 0f 4 thumb Plants: image 1 0f 4 thumb
© maax87 2007-2015. © Square Enix Ltd. Lara Croft and Tomb Raider are trademarks of Square Enix Ltd. All rights reserved.