HOME <<

TRIGGERY

Flip Map - służy do aktywowania flip_mapy danego pokoju.
Finish - służy do zakończenia levelu. W polu obok wpisujemy numer levelu, który ma się uruchomić po aktywowaniu triggera finish.
CD - służy do wstawiania muzyki audio w levelach. W pole obok wpisujemy numer ścieżki danego utworu - znajdują się one w katalogu 'audio'.
Flyby - używane do sekwencji w intro TR.

 

AKTYWACJE (type)

Trigger - aktywacja następuje po przejściu Lary, gdzie jest takowa wstawiona.
Switch - aktywacja wstawiona na polu z przełącznikiem. Aktywacja następuje po przełączeniu dźwigni, przełącznika.
Key - aktywacja wstawiana na polu ze slotem na klucz. Aktywacja następuje po włożeniu odpowiedniego klucza.
Pickup - aktywacja wstawiona po polu, na ktorym leży przedmiot - apteczka, ammunicja, klucz, itd. Aktywacja następuje po podniesieniu przedmiotu. Przedmiot musi mieć przypisany ocb 64.
Heavy - aktywacja następuje gdy przez pole przejdzie przeciwnik. Może to być również kamera, toczący się głaz czy przedmiot do przesuwania.

Antitrigger - przeciwieństwo triggera. Aktywacja np.: zamyka niegdyś otwarte drzwi.
Heavyswitch - aktywację uruchamia dźwignia, przełączona przez przeciwnika.
Heavyantitrigger - jest to antitrigger aktywowany przez przeciwnika.
Monkey - funkcja podobna do trigger, z tą różnicą, że aktywacja następuje po przejściu przez drabinę.

 

CZAS W TRIGGERACH

W każdym menu, gdzie ustawiamy parametry trigger jest pole timer. Służy ono do określania działania danego triggera w czasie. Jeżeli wpiszemy liczbę 0 to dana aktywacja będzie działać w nieskończoność. Jeżeli liczbę większą od 0 to po danej ilości sekund trigger wygaśnie. Czyli, jeżeli wpiszemy liczbę 5 to drzwi otworzą się natychmiast i zamkną po 5 sekundach. Natomiast wpisując liczbę mniejszą od 0 np.: -7 to drzwi po przełączeniu dźwigni otworzą się dopiero po 7 sekundach.

 

CZĘŚCIOWE TRIGGERY

Najłatwiej wytłumaczyć to na przykładzie. Załóżmy, że mamy drzwi, które otworzą się dopiero wtedy, gdy przełączymy 2 dźwignie. Przełączenie jednej dzwignie nie aktywuje drzwi. Można powiedzieć, że dzielimy aktywację na dwie częci. Jak to zrobić? W menu trigger znajdują się przyciski do 1 do 5. Standardowo wszystkie są zaznaczone - czyli aktywacja jest nie podzielona. Jeżeli chcemy zrobić częsciowego triggera musimy odpowiednio zaznaczyć przyciski. W pierwszej dźwigni zaznaczny w menu przyciski 1 i 2 - jest to pierwsza cząstka triggera. W drugiej dźwignia zaznaczny 3, 4, 5 - druga cząstka. kolejność liczb nie gra roli - chodzi jedynie o proporcje - czyli równie dobrze możemy zaznaczyć w pierwszej dźwigni 1 , a w drugiej 2, 3, 4, 5. Teraz wystarczy tylko trigger drzwi wstawić pod obie dźwignie

© maax87 2007-2015. © Square Enix Ltd. Lara Croft and Tomb Raider are trademarks of Square Enix Ltd. All rights reserved.